مهاجرت دائم به آمریکا

آمریکا با در برداشتن جمعیتی بیش از 1/5 میلیون نفر از ایرانیان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت برای هم وطنان ما محسوب می شود. به عبارتی دیگر می‌ توان گفت که آمریکا ۳۷ درصد از پراکندگی ایرانیان مقیم در خارج از کشور را به خود اختصاص داده است.

ایالات ‌متحده آمریکا، یک جمهوری فدرال بوده که از ۵۰ ایالت، یک منطقه فدرال، ۵ سرزمین خود مختار و اجتماعی از جزایر پراکنده تشکیل شده و مساحت آن درحدود ۸٫۹ میلیون کیلومتر مربع است. آمریکا چهارمین کشور دنیا از جهت مساحت و وسعت بوده و از نظر جمعیت دارای رتبه سوم در دنیا است. پایتخت این کشور شهر واشنگتن دی سی است و پرجمعیت ‌ترین شهر آن نیویورک است.

همان‌ طور که ممکن است بدانید آمریکا از لحاظ اقتصادی بسیار پیشرفته است. روابط دیپلماتیک و سیاسی بالای این کشور، سبب شده‌ است که آمریکا به یک ابرقدرت در دنیا تبدیل شود و همین امر آمریکا را برای بسیاری از افراد به یک مقصد رویایی برای مهاجرت تبدیل کرده است.

از جمله دلایل مهاجرت گسترده ایرانیان به کشور آمریکا می‌توان به اقتصاد قوی، داشتن سیستم‌ های دانشگاهی معتبر و همچنین تنوع بسیار زیاد در روش های مهاجرت به این کشور اشاره کرد که تقریباً هر قشری از جامعه می ‌توانند به این کشور مهاجرت کرده و به کار، زندگی و یا تحصیل در آن بپردازند. از دیگر دلایل مهاجرت افراد به آمریکا می ‌توان به کیفیت بالای زندگی، فرصت‌ های بزرگ جهت سرمایه‌گذاری، امکان استفاده از بورسیه تحصیلی، تنوع فرهنگی جامعه، استفاده از زبان انگلیسی، دسترسی بهتر به بازار های جهانی، فرصت‌ های بزرگ کارآفرینی، دسترسی به درآمد سطح بالا، دانشگاه‌ های معتبر جهت تحصیل و همچنین رشد اقتصادی بالا اشاره کرد.

اگر قصد دارید که به آمریکا مهاجرت کنید، لازم است بدانید که راه‌ های بسیار مختلفی برای مهاجرت به آمریکا و دریافت اقامت آن وجود دارد که در ادامه مطالب به بررسی هر یک از این روش‌ ها پرداخته و آن‌ ها را مورد مطالعه قرار می‌دهیم. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا بهترین روش مهاجرت به آمریکا برای شما را مورد بررسی قرار دهیم.

روش ‌های متنوع مهاجرت دائم به کشور آمریکا

پیش از معرفی بهترین روش مهاجرت به آمریکا لازم است انواع روش‌ های مهاجرتی به این کشور را بشناسید. از جمله این روش ها عبارتند از:

  1. مهاجرت دائم به آمریکا از طریق کار

یکی از روش‌ های مهاجرت به آمریکا از طریق کار است که این روش دارای طرفداران بسیار زیادی است. همان ‌طور که پیش از این نیز اشاره شد آمریکا از لحاظ اقتصادی، کشوری بسیار قدرتمند بوده و از این‌ رو مهاجرت از طریق کار برای این کشور دارای درخواست‌ های زیادی بوده و شما باید یکی از ویزا های کاری آمریکا را دریافت نمایید.

قبل‌ از درخواست مهاجرت به آمریکا از طریق کار، شما باید بدانید که برای چه مدت، برای چه کاری و همچنین چه نوع ویزایی کاری را باید درخواست کنید. مهاجرت از طریق کار دارای ویزا های مختلفی بود که ازجمله این ویزا ها می‌ توان به EB1 ،EB2 EB3 ،EB4 ،EB5 اشاره کرد.

  • EB1

این نوع ویزا برای افراد سرشناسی مانند بازیگران، تاجران برجسته‌ بین‌المللی، ورزشکاران و غیره بوده و افرادی هستند که در سطح بین‌المللی شناخته ‌شده هستند.

  • EB2

این ویزا برای افرادی است که به مدت ۲ سال می ‌توانند در کشور آمریکا فعالیت تجاری داشته و نوعی ویزای سرمایه‌گذاری است و اگر بعد از ۲ سال فرد به موفقیت برسد، این ویزا به‌ صورت دوساله مجدداً تمدید شده و در نهایت در صورت موفقیت کامل، به ویزای دائم تبدیل خواهد شد.

  • EB3

این نوع ویزای کاری نیازی به داشتن مدرک تحصیلی و حتی سرمایه‌گذاری خاصی نداشته و تنها از طریق پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای آمریکایی امکان ‌پذیر است. از جمله ویژگی ‌های این ویزا می ‌توان به دریافت ویزا برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال و مجرد خود نیز اشاره نمود.

  • EB5

این ویزا مخصوص افرادی است که دارای توان مالی مناسبی هستند. برای دریافت این ویزا به ۲ سرمایه‌گذاری نیاز است، یکی سرمایه‌گذاری ۵۰۰ هزار دلاری است و در مناطق از پیش‌ تعیین‌ شده در ایالات ‌متحده آمریکا باید انجام شود و دیگری به مبلغ یک‌ میلیون‌ دلار است که جهت انتخاب منطقه سرمایه ‌گذاری، فرد آزادی کامل دارد.

  1. مهاجرت دائم از طریق تحصیل

کشور آمریکا دارای دانشگاه‌ های بسیار معتبری است، به همین جهت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا از جمله موضوعاتی است که دارای طرفداران بی ‌شماری است. از جمله دانشگاه‌ های بسیار معتبر و شناخته‌ شده این کشور می ‌توان به دانشگاه هاروارد، مؤسسه فناوری کالیفرنیا، دانشگاه استنفورد، مؤسسه فناوری ماساچوست و بسیاری دیگر از دانشگاه‌ ها اشاره کرد.

هزینه تحصیل در آمریکا نیز در مقاطع مختلف و همچنین در دانشگاه‌ های دولتی و یا خصوصی نیز متفاوت است. در این باره و جهت کسب اطلاعات بیشتر تنها کافیست با کارشناسان موسسه مهاجرتی چاوش مهاجر با شماره 02188558004 تماس حاصل نمایید.

  1. مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج به آمریکا مخصوص افرادی است که همسرشان شهروند آمریکایی است. این روش از مهاجرت نیز دارای اقدامات قانونی بوده و یکی از روش‌ های اخذ گرین کارت آمریکا به شمار می ‌رود و از جمله مزایای این نوع مهاجرت این است که افراد می ‌توانند برای فرزندان زیر ۲۱ سال و مجرد خود نیز درخواست اقامت آمریکا را بدهند.

  1. مهاجرت از طریق پناهندگی

بر اساس اصل کنوانسیون ژنو، هرگاه فردی در کشور خود به دلایل گرایشات مذهبی خاص، تبعیض نژادی و یا جنسیتی و همچنین دلایل سیاسی و یا ترس شدید از شکنجه و خطر جانی است می ‌تواند به کشور هایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند اعلام پناهندگی دهد. این روش از مهاجرت دارای خطرات بسیار زیاد و گاهی غیر قابل جبران بوده و توصیه اکید می ‌شود که هرگز از این روش مهاجرت برای هیچ کشوری اقدام ننمایید.

  1. مهاجرت دائم از طریق سرمایه‌ گذاری

دولت آمریکا از اشخاصی که قصد سرمایه‌گذاری در این کشور را دارند به‌ خوبی استقبال کرده و یکی از شاخصه‌ های اصلی آمریکا، مهد کاپیتالیسم بودن این کشور است. روش‌ های متفاوتی برای سرمایه‌ گذاری و مهاجرت از این طریق به این کشور وجود دارد. از جمله انواع ویزاهای سرمایه ‌گذاری می‌توان به ویزای EB5 و EB2 اشاره کرد. افرادی که قصد دریافت ویزای سرمایه‌گذاری دارند نیازی به مدرک زبان و یا سوابق مدیریتی نداشته و تنها لازم است که مقدار هزینه ‌ای که دولت آمریکا مشخص کرده‌ است را در این کشور سرمایه‌گذاری  کرده و نهایتاً بتوانند گرین کارت خود را دریافت نمایند.

  1. مهاجرت دائم از طریق لاتاری

از جمله ویژگی‌ های این روش که سبب پرطرفدار بودن آن شده‌ است، می ‌توان به عدم نیاز به مدرک تحصیلی دانشگاهی و همچنین مدرک زبان انگلیسی اشاره کرد. همچنین در این روش نیازی به سرمایه نیز نبوده و تنها شرط شما برای مهاجرت به آمریکا از این روش، برنده شدن در قرعه‌کشی است و حتماً باید دارای مدرک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی نیز باشید.

  1. مهاجرت دائم از طریق خرید خانه

در برخی کشور های اروپایی شما می ‌توانید با خرید خانه اقامت دائم آن کشور را دریافت کنید. اما با این‌ حال اگر قصد دارید که به کشور آمریکا از این طریق مهاجرت نمایید، لازم ایت بدانید که این کشور چیزی به‌ عنوان اخذ اقامت دائم آمریکا از طریق خرید خانه را نداشته و اگر شما در حوزه ساخت‌ و ساز بخواهید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید، می ‌توانید اقامت موقت آن را داشته باشید و این تنها در صورتی است که هدف شما از ساخت‌ و ساز، سرمایه‌گذاری در این کشور بوده و قصد خرید ملک برای اقامت دائم را نداشته باشید.

  1. مهاجرت دائم از طریق EB3

این روش مهاجرت به آمریکا یکی از سریع ‌ترین و ارزان ‌ترین روش های مهاجرت بوده و از طریق جذب نیروی غیرمتخصص از طرف کشور آمریکا می ‌باشد. در این نوع مهاجرت شما نیاز به هیچگونه سرمایه‌گذاری، تحصیلات عالی و یا حتی داشتن مدرک زبان نداشته و تنها شرایط مهاجرت به این روش، داشتن یک پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آمریکایی است. در این روش مهاجرتی کارفرما نیز نیاز به مجوز لازم جهت استخدام نیروی خارجی خواهد داشت. مشاغلی که در این روش وجود دارند، مشاغل سطح بالایی نبوده و فرد از طریق این روش تنها خود می‌ تواند به این کشور مهاجرت کند و شامل همسر و فرزندان وی نمی ‌شود.

با توجه به روش‌ های گفته‌ شده برای مهاجرت به کشور آمریکا، شما می ‌توانید بنا بر شرایط خود، میزان هزینه در نظر گرفته شده، خواسته‌ ها و اهداف خود، هر کدام از این روش‌ ها را انتخاب کرده و اقدام به مهاجرت نمایید.

در بین روش های مطرح شده بهترین روش مهاجرت به آمریکا برای هر شخص با شخص دیگر بدون شک متفاوت خواهد بود. با توجه به شرایط این شما هستید که تعیین می کنید کدام روش مهاجرتی برای شما بهترین است.

چاوش مهاجر، یکی از شناخته‌ شده‌ ترین و معتبرترین شرکت‌ های مهاجرتی در ایران بوده و با سال‌ ها فعالیت خود در این حوزه به عنوان بهترین موسسه مهاجرتی در کشور توانسته است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان خود ارائه دهد. شما می‌توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود، توسط شماره‌ 02188558004 با کارشناسان متخصص چاوش مهاجر در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *